onsdag 8 april 2009

Hej hopp!!!

Godmorgon bloggvärlden! Har ni sovit gott? Jag har faktis kunnat sova inatt, jag var rädd att det skulle bli en tredje natt utan ordentlig sömn. Blev väckt av Sofia vid kvart i 9. Så sova har jag fått göra - skönt.
Idag verkar det bli toppenväder igen. Jisses vad skönt att man är ledig från jobbet! :D. Jag tänkte snart ta och slänga ut mattorna på bron och sedan ta en långpromenad med Eddie i det fina vädret. Huset behöver få sig en rejäl omgång med snabeldraken och mr Moppzon. Och jag skulle inte må dåligt av att plocka ur de sista lådorna vi har framme. Vi har snart bott här i 2 månader och vi har ännu flyttkartonger lite varstans och inte riktigt ordning, men det tänkte jag råda bot på :).
Sen att det måste flyttas lite skåp och sånt, det får jag glatt vänta med till nästa vecka när min gubbe kommer hem. Jag önskar jag kunde fixa det själv, jag ville ju ha allt sånt där färdigt när han kommer hem. En sak i taget, vi börjar med kast med liten matta ;p.

Jag beklagade ju mig över hur osocial jag är i förra inlägget, men efter att ha funderat igår så är jag mer av en ensamvarg som inte skulle tacka nej till sällskap men saknar det inte så mycket ändå. Vad jag menar kära vänner är att jag trivs att vara ensam och inget annat, ni är alla hjärligt välkomna och jag blir bara glad om någon kommer och hälsar på. Jag har ju för sjutsingen inte ens vågat ta ordentlig kontakt med grannarna än! Fy för mig men jag kan inte hjälpa att jag är blyg :(. Men som Nina sa - Det är bara att sluta vara blyg för en stund och ta kontakten. Jag vill ju men vågar inte - jag är en kyckling jag vet.

Nä, nu ska den hä kycklingen ta och göra lite nytta. Sen tar jag bilen ner till isvägen och promenerar med Eddie, det är så härligt.

Ha en trevlig dag allesammans!

__________________________________________


Vi traskade ner till isvägen och en bit ut på isen och sen tillbaka. Skönt var det, och nu ligger lilleman och laddar batterierna.

Jag saknar min svärmor, får man sakna svärmödrar? Jag gör det iallafall...


Inga kommentarer: