tisdag 7 april 2009

Godmorgon!

Klockan är inte 06.00 ännu och jag är inne på min andra kopp kaffe. Jag har sovit skitdåligt nu 2 nätter i rad, och typiskt att det ska vara de nätterna innan jag ska upp kl 05 och börja jobba kl 07. Jag är trött så in i norden, inte gjorde det saken bättre att jag somnade på soffan igår, av utmattning kanske, mellan klockan 15 och 18. Nu är det exakt en vecka kvar tills gubben kommer hem, jag längtar!!!

Ibland känns det så ensamt här, och det är iofs själv valt då jag vet att jag kan fara och sitta hos Emils pappa. Men jag ids inte hänga där hela tiden, även om jag vet att jag är välkommen. Jag saknar det sociala, nog för att jag inte var sådär über social i stan heller, jag är så dålig på att höra av mig. Men man vet inte vad man har föränn man saknar det. Nåja, ge mig några år här i Karungi så ska ni se att det blir ändrat.
Det är nog mest en vanesak, jag menar jag har ju bilen (som bara har dragit en kvarts tank på en vecka - de ni!!) och jag kan åka vart jag vill när jag vill. Men jag orkar inte åka in till stan igen när jag väl kommit hem, det kanske är av ren och skär lathet. Irre och Fredde (Jag står förövrigt i Freddes ringhörna när det gäller "kronan" btw :p) bor ju inte långt bort, dit skulle jag lätt kunna ta mig. Dit ska jag åka under veckan, om jag hinner :). Det är ändå inte så bara med hus. Finns alltid massssoor att göra.

Påsken knackar snart på dörren. Jag hade gett min högra arm för att få ha gubben hemma, vara ledig och få åka upp till stugan! Jag saknar det, det är så skönt att åka dit och bara vara. Det bästa är väl att man knappt har någon sändning på mobilen... på vissa ställen. Gubben blir nog hemma efter att april tackat för sig och vi steppar in i Maj månad, då kanske vi kan ta en weekend resa dit upp. Åka och ladda batterierna, det skulle vi bägge behöva.

Månne om ungarna här i kring brukar gå som påskkärrningar, isf måste jag ladda upp med påskgodis.. hmm...

Häpp, här blir jag inte klokare. Nu ska jag ta och logga in på blip och spela lite grann innan det är dags att hoppa in i Enuken och dra till jobbet.
Adjö!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du vet var min postlåda bor (fast far inte dit, där finns ju bara ett ödehus!) o det e bara o kika in :-) Anytime!
Å vilken krona?!?!?!?! *fattar nada*
Japp ska prata m gubben om weekend i Muonionalusta :-) /iri