lördag 9 maj 2009

Godmorgon!

Brr nu börjar det vara kallt igen, plus 3,3 ute och inne har vi plus 17, 1 för tillfället. Vars tog den där härliga vårvärmen vägen? Någon som vet?

Jag sitter och tar mitt morgonkaffe, ska jobba från 7-15 och jag måste få säga att det är skönt att få jobba morgon för en gångs skull. Skönt att få göra bort timmarna på morgonen. Jag kör ju annars övervägande kväll så mina dagsturer (6 på 6 veckor) känns bra när de väl kommer, de är efterlängtade :).

Igår var det bullbak som stod på menyn här hemma hos oss. Emil rymde iväg till Janne och jag donade hä själv med bulldegen - as it should be. Mitt i gräddningen fick vi besök av Nina, sen kom övre Kukkola gänget också med svärfar vilket jag tyckte var helt riktigt då de fick sig kaffe och nygräddade bullar. Efter att de åkt åkte vi till Janne med en påse bullar och kikade lite hockey. Hur kommer det sig att varje gång jag tittar så blir jag besviken? Jag kom på igår varför jag lovat mig själv att inte titta på hockey, jag blir bara irriterad.
De spelar säkert bra också, men varje gång jag tittar tycker jag att de spelar lamt och blä.

Nä gott folk, jag hade tänkt hinna marinera en fläskfilé innan jag ska till jobbet men nu ser jag att jag inte hinner. Dags att börja få lite rotation här så man kan åka. Ha en trevlig lördag allesammans!!!

Inga kommentarer: