torsdag 21 maj 2009

Funderingar

Vi funderar på att skaffa en kompis åt Eddie. Vi vill ju självklart ha en till Pom, rasen är solklar! Men då är frågan, valp eller omplacerings hund? Vi vill ha en tik, det har vi bestämt oss för. Jag söker på blocket men där finns det för tillfället bara hanar till salu och blandraser. Emil är bestämd på det där att han vill ha en renrasig pom.

Men sen har vi hört att det inte alltid är så bra det där med omplacerings hundar. Usch, ger vi oss ut på alldeles för djupt vatten nu? Att det är en omplacerings hund behöver ju inte per automatik innebära problem? Det finns väl felfria och oproblematiska hundar till salu också?

Vi grubblar vidare på det här. Ut i solen med en kopp kaffe och världens bästa hund, han är det finaste som finns!

Så här fin var han efter att ha krypit in under Emils farmor och farfars bil, en oljesträng mitt i kalufsen! Gissa om matte var glad? :/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men du...finns det nån finare golden än chili? han är ju trots allt en omplaceringshund......Kram svärmor...

Anonym sa...

O min Z då?! :-)
Men jag vet vad du menar, jag har haft tur. Man får ju förhoppningsvis bekanta sig lite med en omplaceringshund innan isf.
Sen tycker jag att den där öljefläcken i kalufsen var grymt tuff på Eddie. Borde han alltid ha ;) /iri