fredag 24 april 2009

En gammal berättelse

Jag var nere i källaren nyss och rotade fram div roligheter (lådor så jag får ordning på mitt pappaerkaos) och hittade en berättelse som Emil och jag skrivit för flera år sen. Vi var i stugan och hade tråkigt på kvällen och skrev en såndär historia ni vet, som man viker undan det man skrivit så den andra bara ser ett eller två ord och får fortsätta därifrån. Denna bjuder jag på :).

En gång gick en flicka ut i skogen för stortån var för stor så den rymdes inte fick gå längre. Så hon stannade där och spottade en gubbe rakt på näsan sen så blev hon alldeles förälskad i killen med orange nagellack. Han svalde ett helt päron och sen när han skulle skita ut det så fick han ont i röven för päronet var helt så han hittade aldrig sin cykel igen. Han misstänkte att tjejen från skogen hade tagit den samtidigt som hon tog hans hjärta. Det blev en god köttsoppa som han sedan åt, mums. Efter en timme eller två "något sånt" så gick han till stan för att köpa en falukorv eller ja en hel ring. Han hittade aldrig cykeln igen. Men han sörjde den inte så mycket. Nu skulle han ju på picknick med en snöplog så fixade han det och så for han och hälsade på ett par kompisar sen gick dom på krogen och drack ett glas o'boy innan han lade sig till rätta i sovsäcken. Alla hade gillat honom och han dem. Men han drömde fortfarande om sin käre cykel. Cykeln slängde han i diket och sen satte han sig ner och började äta sten.
SLUT
Gissa vem av oss som skrivit vad :) Jag fick mig då ett gott skratt nere i källaren när jag läste denna, hahaha. I brist på saker att göra får man använda fantasin.
Nu ska jag fortsätta sortera in saker i pärmar, lådor ja you name it och spela sönder högtalarna till Raubtier (nej älskling, jag skojar.. jag ska inte ta sönder dem :D).
Ha en trevlig fredag!

Inga kommentarer: