måndag 13 april 2009

13/4

Trevlig fortsättning på påsken allesammans!

Ja, min påsk har gått ut på att jobba och vara förbannad på vår bil. Varför? Jo på fredag när jag i vanlig ordning ska åka iväg till jobbet (tur så var jag påväg några timmar innan och inte 30 min innan jag börjar) och tänkt handla innan det så lastade jag in Eddie i baksättet, spände fast han i bältet och satte mig för att starta åbäket - den gick igång för att sedan dö och vägra starta igen! Irritationen låg på topp, och jag tror att den t.o.m var högre än så. Ringde min kära far, som skulle komma ögonaböj och kika på bilhelvetet.. försökte få tag i en vän till Emil ifall han hade hört vad felet var sist (Ooooja den har gjort nå liknanade förut) och fick tillslut tag i svärfar (Emil får man ju inte tag i på dagarna). Jag sov i stan fredag och lördag natt. Lite bensin och testa bogsera igång den.. Det var vad vi provade igår... den gick inte igång! Visade sig att oljan var slut, så nu vet jag hur man öppnar huven på det där åbäket (vi har hemmapatent at the moment) och vars oljestickan sitter under allt tjolabaloo där under. Nå oljan är visst inte felet.. idag ska svärfar komma och felsöka på relän och säkringar. Jag hoppas så in i skogen att svärfar lyckas få igång den.. annars ska jag stirra argt på den i fleeera veckor.

Typiskt att bilfan strejka medans gubben är på jobb, nå han kommer hem imorgon och i veckan ska vi söka oss ett nytt åk. Sitter och dricker kaffe med grädde i (har man inte mjölk så tager man vad man haver) men har insett att det hade varit godare svart. En maskin tvätt har jag startat också, 3 kvar att köra :). Jag ska iväg och jobba natt idag och imorgon. Skönt med nattarbete emellanåt, lite variation förnöjer. Och imorgon ska vi ju hämta hem mina älsklingar (min bajs mobil och min favorit Emil). OM mobilen så mycket som ens hakar upp sig så är det jag som traskar in igen på TPH och reklamerar den! Jag fick visst ett måndagsex av dessa som i regel har racklat mkt och det blivit en del reklamationer på. Tack.

Nå nä.. här kan jag inte sitta hela dagen. Dags att börja göra nå vettigt :).
Ha en trevlig dag allesammans!

Inga kommentarer: